Timp pentru a savura

Îmi amintesc cu mare plăcere anumite momente ale copilăriei mele. Un asemenea moment este savurarea unei ciocolate. Nu aveam ciocolată tot timpul, deoarece nu se găsea și foarte rar primeam câte o ciocolată de calitate. Dar în acele momente nu mai exista nimic în afară de plăcerea de a o savura, bucată cu bucată.

Imaginile îmi sunt foarte vii în minte: îmi luam cu mine o carte și mă întindeam pe burtă pe canapea. Foșnetul staniolului întins pe tableta de ciocolată îmi deschidea deja apetitul; îmi plăceau luciul și zumzetul staniolului care ascundea acea comoară. O rupeam cu grijă, pentru a dezvălui prima bucățică de o culoare caldă, cu alune întregi care din loc în loc rupeau întinderea fină a ciocolatei. Încercam să mușc cantitatea optimă pentru a putea simți cât mai bine și a savura cât mai mult deliciul. Și începeam să mestec încet, să învârt cu limba bucățelele ce se topeau și îmi inundau papilele gustative; auzeam în urechi sunetul cu care dinții mei spărgeau și mărunțeau alunele, simțeam atingerea moale și gustul fin în timp ce se topea în gură.

Scriind aceste rânduri mă simt din nou copil, un copil fericit care își savurează din plin ciocolata. Dar am crescut... și acum nu o mai savurez. Deși e plină casa (mulțumită fiului meu), nu îmi mai este poftă să mănânc ciocolată. Și asta deoarece acum o mănânc, nu o mai savurez. Așa cum mi se întâmplă cu multe alte lucruri, pe care le fac, în loc să le dedic timp pentru a savura.

Putem face ceva pentru a schimba asta? Cu siguranță! Trebuie doar să decuplăm de pe pilot automat. Și în loc să facem lucrurile pentru că trebuie, pentru că așa ne-am obișnuit, pentru că asta se așteaptă alții de la noi, să ne dăm timp pentru a savura. E vorba de clipe, minute, de un alt fel de a trăi lucrurile din jurul nostru. Sunt lucruri simple pe care le putem face oricând, oriunde pentru a ne bucura mai mult de ceea ce avem și pentru a descoperi frumusețea lor.

Ca un exemplu, pot să vă descriu lista mea de 10 lucruri pe care le-am savurat în ultimele zile:

·         Aroma cafelei proaspăt pregătită;

·         Aerul proaspăt al dimineții;

·         Raza de soare ce iese printre nori;

·         Picăturile reci de ploaie ce-mi ating fața;
·         Sunetul ciripitului de păsări;

·         Mirosul de iarbă umedă;

·         Sunetul pietricelelor de sub tălpi;

·         Culoarea aurie a mierii;

·         Aburii fierbinți ai ceaiului de mentă;

·         Mirosul de hârtie tipărită al cărților.

Plus bonus: gustul unei bucățele de ciocolată cu caramel :).

Deci, bucură-te de lucrurile simple sau... ignoră-le. E alegerea ta.

Enjoy and Shine!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un moment cu tine...

Când noaptea îți devine dușman

Hell isn’t a bad place to be