Îmblânzitorul de maimuțe

Mi-am oprit gândurile din vâjâiala lor obișnuită. Uneori am senzația că o maimuță nerușinată și-a făcut casă în cutia mea craniană. O maimuță care îmi amestecă gândurile, îmi încurcă firele circuitelor neuronale și aruncă din când în când totul în aer doar pentru a se distra. Iar gândurile își fac datoria și se reflectă în comportamente, în sentimente și senzații.

Dar am învățat să le observ... e simplu să ajungi la maimuță dacă observi stricăciunile pe care le face în jur; stricăciuni ce se manifestă prin sentimente de frică, îngrijorare, teama de a merge mai departe, neincredere, vină, presiune, încrâncenare, neputință; sau dureri în corp: de stomac, de cap, umeri tensionați, gât rigid şi dureros.
Stricăciunile au urmări, dar tocmai aceste urmări, dacă le indentifici, te ajută să ajungi la maimuță. Iar când ai ajuns la ea, ia-o frumos de după umăr și întreab-o ce vrea să-ți arate, de ce îți atrage atenția. Se va calma ușor-ușor, iar atunci poți începe să faci curățenie. Aerisește, fii atent la respirația ta, inspiră adânc de câteva ori și oxigenează-ți corpul. Relaxează-te, ridică-ți umerii de câteva ori și lasă-i să cadă sub greutatea lor. Scutură energic mâinile pentru a scăpa de tensiune. Dansează dacă poți și îți face plăcere sau mișcă-te în orice fel care te ajută să-ți detensionezi corpul.

Apoi întoarce-te la gânduri și simplifică; taie tot ce nu e relevant, oprește orice drum spre un labirint fără scăpare. Viața e simplă dacă reușim să scăpăm de balast, de povara pe care o adunăm pe umeri și tot mai adăugăm zilnic la ea.
Simplifică! Îmblânzește maimuța! Știu, poți găsi multe argumente prin care să justifici de ce fix viața ta nu e simplă. Să-mi spui mii de motive pentru care tu ai dreptul să te îngrijorezi. Dar dacă te-aș întreba care sunt miile motive pentru care poți fi recunoscător? Dacă te-aș întreba cum poți defini acest moment ca unul absolut perfect? Dacă te-aș întreba cum e viața ta dacă îngrijorarea e ștearsă de pe fața pământului?

Dacă ajungi la miez, la ceea ce contează de fapt pentru tine, vei vedea că totul se clarifică. Cu cât ajungem să fim mai simpli, cu atât devenim mai autentici, mai aproape de sinele nostru. Scăpăm de tot ceea ce este inutil, de tot ce ne leagă cu lanțuri și ne împovărează.
Așa că te las cu o întrebare la care poți reflecta: Cum pot simplifica?

Enjoy and Shine!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un moment cu tine...

Când noaptea îți devine dușman

Hell isn’t a bad place to be