Salt în necunoscut

Conversație cu mine, cândva în trecut:

-     Vreau să fac ceva ce să mă reprezinte, care să mă facă să mă simt bine, să mă trezesc dimineața cu nerăbdarea de a începe ziua. Să simt că pot fi autentică cu mine în primul rând și totodată cu cei din jurul meu. Să fac ceva prin care pot să ajut, să creez, să pot să văd frumusețea din jurul meu, să nu mai caut să evadez, să nu mai caut refugii.
-     Nu ești în stare de asta. Și dacă nu va merge? Dacă vei risca totul pentru ceva ireal și egoist?
-     Dar dacă mai târziu îmi va părea rău că n-am făcut acest pas, dar va fi mult prea târziu? Cu siguranță e acum sau niciodată. Simt asta!
-     Sunt doar nebunii. Nu poți face asta și tu știi foarte bine. Nu poți risca atât de mult. Și n-ai nicio garanție că vei reuși. Știi că nu ești curajoasă de felul tău; că nu poți să iei decizii. Îți trebuie o altă părere și când alegi culoarea tricoului pe care vrei să-l cumperi. Știi că nu ești în stare să faci asta. E prea mult pentru tine. În plus, sunt alții mult mai buni decât tine care au încercat și nu prea le-a mers. Crezi că vei reuși tu?
-     Da, cred!

În acel moment am scos pistolul și am tras. Am ucis acea voce care-mi spunea că nu sunt în stare, că nu pot.
Și am sărit... în nebunie, în necunoscut, în nedefinit.

Acum construiesc, definesc și redefinesc, împing limitele, cad și mă ridic, greșesc, dar dincolo de toate am învățat să apreciez clipa, momentul de acum. Nu mai aștept ziua de vineri sau concediul pentru a trăi și respira. Am învățat să găsesc frumusețea din jur, din natură, din oameni, din necunoscut.

Iar dacă ar fi să definesc reușita în viață, aș folosi vorbele lui Emerson: „Să râzi adesea şi fără reţineri; să-ţi atragi respectul oamenilor inteligenţi şi afecţiunea copiilor; să tragi profit din criticile de bună-credinţă şi să suporţi trădările aşa-zişilor tăi prieteni; să apreciezi frumuseţea; să vezi la ceilalţi ce au mai bun în ei; să laşi în urma ta ceva bun, un copil sănătos, un colţ de grădină sau o societate mai bună; să ştii că cel puţin o fiinţă respiră mai bine pentru că ai trecut prin această lume; iată ce numesc eu a reuşi în viaţă”. (Ralph Waldo Emerson)

Enjoy and Shine!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un moment cu tine...

Când noaptea îți devine dușman

Hell isn’t a bad place to be