Vrei o schimbare? Începe acum!


Ar trebui să fac mai multă mişcare; ar trebui să mănânc mai sănătos; ar trebui să mă joc mai mult cu copilul; ar trebui să mă odihnesc mai mult; ar trebui să povestesc mai mult cu soţul/ soţia; ar trebui să mă las de fumat; ar trebui să încep să mănânc dimineaţa; ar trebui să mă bucur mai mult de ceea ce am; ar trebui să fac nişte economii; ar trebui să ma duc la stomatolog...

Te recunoşti în această listă de „ar trebui”? Ţi-ai făcut vreodată o asemenea listă? Dacă da, probabil ca ţi-ai făcut şi nişte planuri cum să faci schimbările sau, cel puţin, ţi-ai propus nişte termene până când vrei să le faci. Sau le-ai trecut în lista de dorinţe de anul nou. Ceva de genul: în acest an ar trebui... 
A funcţionat? Probabil că nu. Sau, cel puţin pentru mine, nu a funcţionat. Şi am o listă destul de lungă de „ar trebui”. Să-ţi dau un exemplu: medicul mi-a spus că trebuie să ţin dietă, să mănânc mai puţine prăjeli şi mai multe legume, fructe şi produse proaspete (recomandare cu care am fost de acord şi mi-am spus „ar trebui să ţin dietă”). Şi care a fost prima masă pe care am luat-o dupa această recomandare? Cartofi prajiţi! Excelent! Un început furtunos de a implementa un „ar trebui”. 
„Ar trebui-urile” sunt lucruri cu care suntem de acord, dar pe care nu ni le asumăm, nu ne gândim cum să le facem şi nu ne facem un plan concret cu ce, unde, cum şi cât vom face.

Dar am o veste bună. Poţi să faci aceste „ar trebui” să se întâmple. Poţi să devii mai sănătos, mai plin de viaţă şi să te bucuri mai mult de ceea ce ai. Tot ce trebuie să faci este să le asumi şi să începi. Eu am simplificat si am concretizat planul in două etape:
 1.  Planifică. Gândeşte-te cu care din „ar trebui-uri” vrei să începi. Propune-ţi ceva mai simplu, care te va ajuta să îţi creşti încrederea în forţele tale. Dacă le vei începe pe toate te vei simţi copleşit şi nu vei putea să-ţi menţii focusul. Stabileşte concret ce înseamnă pentru tine îndeplinirea acestui obiectiv şi cum poţi ajunge la final. Stabileşte acţiuni concrete şi modul în care le vei îndeplini. Gândeşte-te care sunt obstacolele care pot aparea pe parcurs şi cum le poţi înlătura.
 2.  Dupa ce ai clar în minte ce trebuie să faci, fă-o. Începe să faci lucrurile pe care ţi le-ai propus. Începe cu începutul şi spune-le celor din jur ceea ce faci şi de ce. Ei te vor ajuta să-ţi menţii focusul. Dar singurul care poate să facă lucrurile să se întâmple eşti TU. În mod conştient şi asumat, urmând planul pe care tu ţi l-ai făcut.
Începe acum! Nimic nu se întâmplă dacă nu faci nimic. Acţiunea este motorul vieţii tale. Deci, actionează! Fa-o şi vei vedea că va deveni realitate.

Şi nu uita să te bucuri de ceea ce ai realizat. Recompensa este o viaţa mai sănătoasă, mai multă încredere în tine, mai multă bucurie din lucrurile simple, dar care contează pentru tine!

Enjoy and Shine!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un moment cu tine...

Când noaptea îți devine dușman

Hell isn’t a bad place to be