7 lucruri care te ajută să spui ”I did it!”

Într-una din zilele trecute am depășit una din cele mai mari temeri pe care le am: aceea de a mă expune în fața unui public de observatori care trebuie sa dea feedback asupra modului în care m-am descurcat.

Nu contează neapărat despre ce este vorba, nu despre asta vreau să vorbesc acum. Ci despre cum te simți în momentul în care te depășești pe tine: este al naibii de bine! Și vroiam sa împărtășesc cu voi acest sentiment, acest moment în care am învins propriile temeri, proprii demoni care îmi spuneau că nu sunt  în stare.

Am avut emoții încă din momentul în care am realizat că va trebui să fac asta; în momentul în care m-am oferit voluntar, au început să îmi tremure mâinile, mi s-a strâns stomacul și o transpirație rece mi-a apărut pe vârful degetelor, lasând urme pe birou.

Și totul a durat până am început. Mi-am propus dinainte să nu mă concentrez asupra mea și a fricii mele, ci asupra procesului; nu a mai contat cum mă simt eu, ci doar acțiunea pe care o fac și impactul pe care îl am asupra celorlalți. Iar la final, când s-a terminat, am început să sar prin birou de fericire: Am reușit!

Pentru unii din noi, acest Am reușit!” înseamnă să urci Everestul, pentru alții, să zboare cu avionul sau să susțină o prezentare în fața unui public. Oricare ar fi provocările pe care reușesti să le bifezi, senzația de ”I did it!” este una fenomenală.

Și dacă mă gândesc la asta, îmi vin în minte cateva lucruri care m-au ajutat în acest sens:

1.   Pentru a te simți fenomenal, e nevoie să ieși din zona ta de confort; zona de confort este una călduță și plăcută însă nu-ți va da niciodată senzația de împlinire ”I did it!”

2.   Cu cât ți se pare mai dificilă provocarea pe care o ai în față, cu atât mai mare va fi bucuria de a reuși.

3.   Pentru a avea încredere în tine, e nevoie de acțiune, trebuie să faci ceva pentru a-ți dovedi că poți.

4.   Pentru a trece peste emoții, tremurul glasului, al mâinilor, dureri de stomac etc., e important să fii prezent în acel moment. Nu lua cu tine greșelile și eșecurile din trecut sau anxietatea viitorului. Fii doar prezent în acel moment. Ascultă-i pe ceilalți, nu propriile gânduri și temeri, nu-ți formula în minte ce vei spune. Doar fii prezent.

5.   Fiecare provocare pe care o accepți te face mai puternic, mai bun și te aduce mai aproape de țelul tău.

6.   Acceptă feedback-ul pozitiv, nu-l minimaliza! Spune doar ”Mulțumesc!”

7.   E important să sărbătorești succesul pe care l-ai atins și să-l împărtășești.

Deci, sărbătorim împreună? Care e demonul tău pe care l-ai învins și i-ai râs în față cu ”I did it!”?

Enjoy and Shine!

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un moment cu tine...

Când noaptea îți devine dușman

Hell isn’t a bad place to be