Când fluturii se îndrăgostesc, oare simt oameni în stomac?

Am văzut întrebarea asta azi pe facebook şi m-a făcut să am o reacţie de genul “hmm… nu m-am gândit la asta, dar e provocator”. Provocator nu din punctul de vedere al răspunsurilor posibile, al filosofiei din spatele ei dacă te gândeşti că fluturii trăiesc foarte puţin, că se transformă din omidă într-o creatură care ne poartă imaginaţia pe aripi; ci din cel al schimbării de perspectivă. Mi-a plăcut deoarece m-a făcut să mă gândesc la răsturnări de situaţie, la creativitate şi moduri noi de a gândi.

Extrapolând, cred că putem găsi multe alte întrebări care se înscriu în “outside the box thinking”. Şi nu e important răspunsul, ci faptul că te gândeşti dintr-o altă perspectivă, că schimbi calea bătătorită cu care eşti obişnuit, cu un drum poate neumblat, care te poate duce în locuri noi.

Dacă începem să ne întrebăm, uneori întrebări ciudate, stranii, fără un raspuns alb sau negru, vom gasi răspunsuri. Răspunsuri care ne surprind uneori, la care nu ne-am gândit până atunci, deoarece nu ne-am pus întrebarea potrivită.

De ce eu? De ce aici? Cum am ajuns aici? Unde vreau să ajung? Ce mă pasionează? Ce înseamnă fericirea pentru mine? Ce e cel mai important lucru pentru mine? Ce aş face dacă ar trebui să fac doar ceea ce îmi place?

E important să începi să îţi pui întrebări. Nu, nu te vei simţi mai bine dacă îţi vei pune toate întrebările de mai sus; nu vei găsi toate răspunsurile; nu toate răspunsurile îţi vor plăcea.

Dar vei începe poate să îţi schimbi perspectiva. Să priveşti unele lucruri, care până atunci erau de la sine înţelese, dintr-un alt unghi, într-o altă direcţie. Le-ai considerat normale deoarece nu te-ai întrebat niciodată “de ce?”. A fi împlinit in viaţă poate însemna să ştii unde vrei să ajungi, să te îndrepţi conştient în acea direcţie şi să te bucuri de drum.

“Când eşti în dubii, observă şi pune întrebări. Când eşti sigur, observă de la distanţă şi pune şi mai multe întrebări”. (George S. Patton)

Enjoy and Shine!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un moment cu tine...

Când noaptea îți devine dușman

Hell isn’t a bad place to be